[ad_1]

Știați că…? Între 1967 și 1994, Electroputere Craiova a livrat 1082 de unități:

– 932 unități pentru CFR (Căile Ferate Române);

– 103 unități pentru JZ (căile ferate iugoslave);

– 45 de unități pentru BDZ (căile ferate bulgare);

– 2 prototipuri pentru căile ferate din China.

Electrificarea ultimei secțiuni dintre București și Ploiești a liniei de cale ferată București – Brașov este finalizată în 1969, iar la 16 februarie 1969, primul tren de călători tractat de locomotiva electrică 060-EA-021 părăsește gara București Nord.

060-EA-247, livrată la depoul Brașov în primăvara anului 1976, este prima locomotivă 060-EA care a fost echipată cu pantografe asimetrice, cu titlu experimental.

Potrivit informațiilor publicate pe pagina Locomotive Românești, următoarele unități (060-EA-248 – 266) sunt livrate tot cu pantografele simetrice inițiale și abia începând cu unitatea 060-EA-267 se generalizează utilizarea pantografelor asimetrice.

1988

Unitatea 40-0550-0 este complet distrusă în timpul unui incendiu la Copșa Mică (România) în 1988. În urma acelui teribil accident, unitatea 40-0016-2 va primi înmatricularea 40-0550-02.

Articolul <strong>File din istoria industriei grele romanesti ce merita uitate: unde si cate unitati a livrat Electroputere Craiova timp de 27 de ani  </strong> apare prima dată în Bucuresti Business – Despre afaceri. Zi de zi.

[ad_2]

Source link